دکتر نخعی : پاسخ مشروع ایران گامی به سمت صلح پایدار است

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات “وعده صادق” در پاسخ مشروع به تعرض رژیم صهیونیستی، گامی موثر و بلند برای ایجاد صلح پایدار در آینده منطقه است.

مصطفی نخعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیاتی که توسط نیروی های مسلح ما بویژه هوا فضا انجام شد، پاسخ مشروع به تعرض صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در سوریه بود که تعدادی از مستشاران و دیپلمات های کشور ما به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: عرف بین‌الملل این است که ساختمان کنسولگری هر کشوری به نوعی خاک آن کشور محسوب می شود این به معنای حمله به خاک ایران بود لذا باید به این موضوع واکنش نشان می‌دادیم و از طرفی خواست عامه جامعه هم بود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در برابر این تعرض، به لحاظ عرفی و شرعی و قانونی حق پاسخ دادن را داشتیم و باید اینکار را انجام می‌دادیم لذا پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی، کاملا قانونی بود.

وی اظهار کرد: سالهاست صهیونیست‌ها به فعالیت‌های جنایتکارانه خود ادامه می‌دهند که نمونه آن بلایی است که بر سر غزه درآوردند و بیش از ۴۰ هزار انسان اعم کودک و زن را به شهادت رساندند.

پاسخ مشروع ایران به اسرائیل ظهور یک ابرقدرت در تراز جهانی است

نخعی افزود: پاسخ مشروع ایران به اسرائیل یکبار دیگر و آن هم بصورت عملی ظهور یک ابرقدرت در تراز جهانی را نشان داد که ایران هست و این به معنای توازن قدرت بوده و توزان قدرت مقدمه برای صلح پایدار است.

وی یکی از پیامدهای مثبت عملیات وعده صادق را حرکت به سمت صلح پایدار در منطقه ذکر کرد و گفت: برخی غربی ها، اسرائیلی‌ها و نیز افرادی در داخل کشور می خواهند این مسیر را به لحاظ خبری دنبال کنند و بگویند پاسخ ایران به اسرائیل هیچ اثری نداشته و پیامدهای اقتصادی مصیبت باری را برای کشور خواهد داشت لذا روی این خط خبری مانور می‌دهند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه چیز را نمی توان از دریچه مسائل اقتصادی نگاه کرد یک جا بحث حیثیت و آبروی یک ملت و امت مطرح است اما خیلی از دولت‌های اسلامی این مسئله را متوجه نمی‌شوند و یا اگر متوجه می شوند جرات همچنین اقداماتی را ندارند.

وی تصریح کرد: در این جا هم بحث آبرو و حیثیت ملت و کشور آنهم در جایگاه ایران که کشوری با یک قدمت و تاریخ طولانی مطرح است که اسرائیل و امثال آن در برابر آن جایگاهی ندارند لذا در این زمینه نگاه اقتصادی موضوعیت ندارد.

نخعی با اشاره به عملیات وعده صادق به لحاظ نظامی گفت: این حجم پهباد و موشک که به سمت اسرائیل شلیک شد، علیرغم اینکه اسرائیلی‌ها هر آنچه که دوست ندارند سانسور می‌کنند و در این کار خبره دارند اما گزارشات میدانی و نیز تحلیل‌های خودشان هم نشان می‌دهد آنچه مدنظر نیروهای مسلح ما به لحاظ هدف‌گیری نظامی و تخریب‌های مد نظر بوده محقق شده و تعداد قابل توجهی از این پهبادها و موشک‌ها به اهداف مورد نظر اثبات کرده است.

وی ادامه داد: در واقع این یک عملیات پیچیده نظامی و دقیق بود که با یک نظم و انضباط خاصی صورت گرفت و برتری و موفقیت نظامی ما را نشان داد علیرغم تبلیغات گسترده‌ای که سالهاست اسرائیل روی سامانه‌های دفاعی خودش از جمله گنبد آهنین و پدافند هوایی مطرح می کند.

نماینده مجلس گفت: عملیات وعده صادق نشان داد که ما به لحاظ نظامی موفق بودیم و آنچه مد نظر ما بود انجام شد و این مسئله پیام بسیار مهمی دارد که ما در این سالها توانسته‌ایم پیشرفت خوب و ارزشمندی در عرصه نظامی بدست آوریم که در توازن قدرتی هم بسیار اثرگذار خواهد بود.

منبع/ ایرنا

درباره مدیر آوا

متن دلخواه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *